You are currently viewing Går du glip af fordelene ved at styre din kvalitetssikringsproces digitalt?

Går du glip af fordelene ved at styre din kvalitetssikringsproces digitalt?

Kvalitetssikring er en disciplin, der næppe bliver underprioriteret i de danske håndværkerfirmaer, der har ambitioner om at være forrest i feltet, når det kommer til deres håndværk og deres gode ry og rygte. For er du og din virksomhed kendt for altid at lave et godt stykke arbejde, ja – så kommer der også langt flere kunder derefter.

Mulighed for at spare tid og ressourcer 

Men kvalitetssikring tager tid og er et ekstra trin i arbejdsprocessen, som kræver ekstra ressourcer, netop fordi det er vigtigt både for dig og for kunden, at kvaliteten af arbejdet er i orden. Dog er der på det seneste kommet nogle enormt smarte muligheder, der kan hjælpe med at gøre den del af processen væsentligt mere effektiv.

Danske firmaer – som for eksempel Apacta, der har base i Aalborg – udvikler hele tiden nye teknologier, som passer til den danske håndværkerkultur. 

Designet til at være let at tage i brug med det samme

Med Apactas app til kvalitetssikring kan du få skræddersyet det digitale værktøj, som passer til de arbejdsprocesser, du har inden for dit arbejdsområde i forvejen.

Det er et kæmpemæssigt fremskridt sammenlignet med tidligere, hvor man arbejdede med nogle besværlige systemer, hvor man næsten var nødt til at tilpasse sine arbejdsgange efter dem. Men sådan er det altså ikke længere.

Nu kan du for eksempel tage et billede med din mobiltelefon, vælge hvilken opgave, den hører til – og så kan du, eller vedkommende, der skal godkende arbejdet, godkende det på sin telefon, uanset hvor I befinder jer henne i verden.

Masser af andre fordele for håndværkere af alle slags

Ud over at kunne håndtere kvalitetssikringsprocessen, indeholder appen også funktioner til eksempelvis tidsregistrering oversigt over indkøb og brug af materialer til en given opgave og data på kunden.

Det betyder, at når opgaven er udført, så samler systemet selv alle relevante informationer og udarbejder automatisk fakturaen derefter.

Det er med til at frigøre exceptionelt mange ressourcer for dem, der er vant til at håndtere administrationsarbejdet manuelt, og derfor har omkostningen ved at abonnere på appen også tjent sig ind med det samme igen.   

Det er slut med papirarbejde, som vi kender det i dag

For de fleste håndværkere, der elsker deres fag, er administration heller ikke blandt favoritterne, når det kommer til arbejdsopgaver. Derfor er brugen af et simpelt digitalt system, som er designet til at være ultralet at bruge, også noget, der skubber arbejdsglæden i den rigtige retning.

Apacta tilbyder selv, at du kan prøve deres app gratis i en periode på nogle uger. Derfor er det meget nemt at finde ud af, om det også er noget, der skaber værdi for dig og din håndværkervirksomhed.